Mediální svět   |   Bankovní poplatky   |   Nová banka   |   Moje poplatky   |   Vstřícná banka   |   Digitaiment   |   Silniční zákon.cz   |   Poplatkožrout   |   Děkuji.eu

Anketní otázka

Začala se vyrábět modernizovaná verze tříválcového motoru 1,2 HTP

30.06.2009 - 13:42   |   ČTK/redakce SZ   |   komentářů (0)

Nejslabší motor koncernu Volkswagen, tříválcová nepřeplňovaná dvanáctistovka, se dočkal modernizace (ilustrační obrázek).

K nejdůležitějším změnám motoru 1,2 HTP patří výměna článkového řetězu, pohánějícího rozvodové ústrojí, za ozubený řetěz. Mimoto se podařilo snížit hmotnost klikové hřídele. Úpravy se týkají obou variant motoru, tedy jak dvouventilové, tak i čtyřventilové verze.

Modernizovaný tříválcový agregát 1.2 HTP je určen do modelů Fabia a Roomster, VW Polo a Fox, Seat Ibiza a Cordoba. V roce 2008 bylo v závodě Škoda v Mladé Boleslavi vyrobeno 270 875 tříválcových atmosférických dvanáctistovek.

Hlavními rozdíly oproti předchozí variantě tohoto tříválcového motoru je jednak zvýšení výkonu ze 40 na 47 kW, zejména pak ale čtyřventilový rozvod systémém 2xOHC, který byl ještě nedávno vyhrazen jen dražším a větším vozidlům resp. motorům. Novinkou je též vyvažovací hřídel, eliminující kmity a vibrace, které jsou této konfiguraci motoru vlastní.

 

 

Doporučujeme

Oznámkujte tento článek

Hodnoťte prosím jako ve škole
1 - nejlepší, 5 - nejhorší.

1 2 3 4 5
Celkové hodnocení:   2.98